De Eerste Stap Naar Een Succesvolle Architectuurportfolio

Architectuurportfolio

De eerste stap bij het voorbereiden van uw architectuurportfolio heeft niets te maken met opmaak of paginalay-outs. AL UW WERK ARCHIVERING is de belangrijkste stap bij het voorbereiden van uw architectuurportfolio.

Hoewel dit misschien heel eenvoudig en intuïtief lijkt, wordt het door zowel junior als senior architecten vaak over het hoofd gezien.

Om u te helpen bij het zoeken naar een baan in de architectuur, heb ik een megapakket met gratis bronnen gemaakt met cv’s voor architectuur, begeleidende brieven en een uitgebreide verzameling sollicitatiedocumenten. Klik voor een gratis download

Maak Er Een Dagelijkse Routine Van

Het archiveren en back-uppen van al uw werk zou een gewoonte moeten worden gedurende uw hele carrière. Maak een kopie als u denkt het in de toekomst nodig te hebben. Een terugkerende agenda-afspraak is een geweldige manier om jezelf er elke maand aan te herinneren een back-up van je werk te maken.

Kopiëren en plakken duurt slechts enkele ogenblikken, maar is zeker de moeite waard.

Het is gebruikelijker om documenten te scannen en modellen te fotograferen op de architectuurschool. Waarom is dit?

Dit komt omdat je project op de architectuurschool . Het is duidelijk dat je veel tijd en moeite in dit project hebt gestoken, dus het is belangrijk om je werk te documenteren.

Als we eenmaal in de “echte wereld” zijn, raken we minder gehecht aan onze kantoorprojecten. Misschien is het een teamproject en voel je je minder eigenaarschap.

De situatie is vergelijkbaar met het huren van een auto. Hoeveel mensen maken foto’s van hun huurauto en wassen deze vervolgens voordat ze deze inleveren? Geen.

Of u zich meer of minder verbonden voelt met uw werkproject is niet relevant. In de architectuur is het essentieel om het werk dat je tijdens je carrière hebt gedaan bij te houden. Dit geldt niet alleen voor het vinden van werk in de toekomst, maar ook voor jaarlijkse evaluaties en het uitstippelen van je loopbaantraject. Het is moeilijk om te weten waar je heen gaat zonder te weten waar je bent.

Heb Niet Al Je Eieren In één Mand.

Ik herinner me dat een van mijn voormalige klasgenoten tijdens haar scriptie haar laptop had gestolen, samen met al haar werk van het semester. Ze zat maandenlang zonder haar laptop.
Ik raad aan om drie archiveringsmethoden voor dezelfde gegevens te gebruiken. Dit lijkt misschien overdreven, maar als de informatie eenmaal verloren is, is deze voor altijd verdwenen.

1. Computer harde schijf.

Dit is de standaard opslagmethode. Alleen het opslaan van bestanden op de computer waarop het werk is gemaakt of waarnaar het is overgebracht, in het geval van fysieke documentatie. Computers kunnen op verschillende manieren beschadigd raken, verloren gaan, laten vallen of informatie verliezen, zoals ik heb ervaren.

OPMERKING: Het blijkt zelfs dat kluizen niet, nou ja, veilig zijn. Bij brand kan de temperatuur in de kluis de maximale temperatuur van de harde schijf gemakkelijk overschrijden. Elektronische hardware wordt niet geaccepteerd, maar papier werkt wel.

2. Externe Harde Schijven

De opslagmogelijkheden van harde schijven nemen elk jaar toe, terwijl de kosten dalen. Een harde schijf van 2 TB kan vorig jaar voor dezelfde prijs worden opgehaald als een 1 TB. U moet harde schijven behandelen als boeken en ze op een plank plaatsen.

Koop elk jaar een nieuw, groter opslagapparaat. Alle gegevens van het voorgaande jaar moeten naar de nieuwe schijf worden gekopieerd. De oude informatie kan nog als archief worden bewaard. Zo verlies je zelfs in het ergste geval nooit meer data dan 12 maanden.

U moet de schijven op verschillende plaatsen bewaren. Een brand of overstroming kan uw hele werkgeschiedenis wissen. Bewaar er een op het werk of in het huis van een familielid. Zoals het gezegde luidt: “Van niets wordt een back-up gemaakt totdat het op twee verschillende geografische locaties bestaat”.

3. Cloudgebaseerde Opslag

Afgezien van privacykwesties, is cloudgebaseerde opslag een uitstekende optie. Het maken van een back-up van uw informatie in de cloud is een geweldige derde verdedigingslinie.

Dit is zeker niet perfect, servers kunnen uitvallen en informatie kan nog steeds verloren gaan, zelfs met back-upsystemen. Toegang tot uw informatie is zeer waardevol, ongeacht waar u zich bevindt.

Hoe GEEN Back-up Van Uw Informatie Te Maken:

1. SD-kaarten Of Soortgelijke Apparaten Die Worden Gebruikt Met Camera’s

1 SDkaarten of soortgelijke apparaten die worden gebruikt met camera's

SD-kaarten zijn berucht voor het verliezen van informatie. Zonder al te technisch te worden, is de robuustheid van een SD-kaart om informatie te behouden en te vervangen niet hetzelfde als traditionele harde schijven. Om nog maar te zwijgen over het feit dat het gemakkelijk verloren kan gaan.

2. Alleen Papieren Exemplaren

Dit wordt tegenwoordig steeds minder een punt van zorg. U moet echter elk werk dat in uw kantoor of studio is gemaakt, fotograferen en/of scannen.

Er zijn veel dingen waardoor hardcopy-informatie verloren kan gaan, zoals brand, waterschade en bederf. Om grootformaat hardcopy’s te scannen, brengt u ze naar uw lokale printer.

3. Archiveer gewoon het eindproduct

Architectuur gaat, net als elk ander ontwerpveld, net zo veel over hoe het werkt als het eindresultaat. Zorg ervoor dat u uw werk tijdens het ontwerpproces regelmatig archiveert.
In een typisch kantoorproject is dit in de fasen Conceptueel, Schematisch Ontwerp, Ontwerpontwikkeling en Constructiedocument.

Het is ook belangrijk om alle schetsen en diagrammen die u onderweg hebt gemaakt bij te houden. Een van de grootste fouten bij het presenteren van een portfolio is het niet laten zien van de gedachte achter het werk.

Hoe zijn de ontwerpbeslissingen tot stand gekomen?

Leg uit dat de kern aan de noordkant ligt. Het is belangrijk om uit te leggen WAAROM de kern zich aan de noordzijde van het gebouw bevindt.

Als Je Werk “vers” Is, Documenteer Het Dan.

Het is belangrijk om uw werk direct na voltooiing vast te leggen en te archiveren. Het fotograferen van een model mag niet langer dan een maand duren. Het ziet er op zijn best uit als het net is voltooid.

Print en/of archiveer alle bouwdocumenten die u hebt voltooid. Hierdoor kunt u bepaalde soorten bestanden behouden, afhankelijk van het beleid op uw kantoor. Neem contact op met de juiste medewerker om te bepalen welke materialen geschikt zijn voor uw administratie.

“Nou, ik zal het toch maar kopiëren om aan mijn volgende werkgever te laten zien.”

Deze veronderstelling moet zorgvuldig worden overwogen. Het kan zijn dat uw volgende werkgever het niet goed vindt dat u alle informatie van uw vorige bedrijf mag kopiëren.

Omdat ze konden aannemen dat je hetzelfde voor hen zult doen. Revit- en CAD-bestanden zijn de belangrijkste informatie in een kantoor omdat ze het grootste deel van hun intellectuele eigendommen bevatten.

“Ik heb het CAD-model, dus ik ben goed”

Ga er niet vanuit dat het hebben van CAD-bestanden zich automatisch vertaalt in het hebben van alle benodigde tools. Op de weg kunnen oudere bestanden problematisch zijn bij het openen van nieuwere software. Links, pennentabellen, enz. kunnen een rommel worden die veel tijd kost om op te ruimen, alleen om af te drukken. Vergeet ook niet je werk te dateren. Door bij te houden wanneer je iets hebt geproduceerd, kun je maanden of jaren later je portfolio ordenen.

Dit had een herinnering moeten zijn dat u uw belangrijkste middelen moet bijhouden en prioriteren.

Op zoek naar jouw droombaan in de architectuur?
Zie bronnen voor de architectengids.

Om u te helpen bij het zoeken naar een baan in de architectuur, heb ik een megapakket met gratis bronnen gemaakt met cv’s voor architectuur, begeleidende brieven en een uitgebreide verzameling sollicitatiedocumenten. Ontvang een gratis exemplaar door hier te klikken

Succes!